anjelICKAN.blogg.se

Träning, spår, bus och en trevlig kväll i Svanskog

Kategori: Allmänt

Vi hade inte mycket planerat för dagen när vi gick upp. Så hörde med Heidi om de var hemma och sugna på att få besök. Det var de så vi gjorde oss klara och åkte till Svanskog.

Jag och Heidi gick två spår var och medans de fick ligga lite så tränade vi lite lydnad.

Det var roligt att få träffa Tyson å så fin han är! (För dem som inte vet) Det är en hund som de fött upp och som nu flyttat tillbaka till dem och behövde omplaceras pga. tråkiga familjeförhållanden. Han bor nu hos dem som sagt och han har nyligen fått gjort ett L-test hos polisen.. hoppas jag säger rätt nu och att det var så det heter? Är dåligt på sånt. Men ändå.. Så han ska iaf testas för att bli polis eller väktarhund vilket är jätte spännande. Första Amstaffen isf !!!    =D  Jätte kul. Är ju jätte bra för rasen detta också!  Så glada för eran, Heidi och Andreas och även för Tysons skull ! Tyson är dessutom "halv bror" med Dante. Även han är son till söta Tweed =)


Tyson fick lite träning med störning av Dante vid några mötes övningar och han är jätte duktig! Dante han uppförde sig inte alls med en gång ^^ Han MÅSTE ju granska alla kiss fläckar som fanns där först *hehe* Men får väll kräva lite lagom av valpen =P Men sedan var även han jätte ducktig. Lite kontakövningar ihop med halvsyrran Xtra och sedan mamma Tweed. Han gjorde så bra ifrån sig och höll bra kontakt med mig när vi gick runt varandra och de la sig på varandras tassar, svansar och stötte mot varandra (så nära var vi alltså) och ändå höll han kontakten med mig =D Jätte nöjd! Lite inkallningar med möten och läggande under gång, även det med möten, och han funderade i något möte på om han istället skulle hälsa på Xtra som kom springande men bestämde sig för att lyssna på mig och kom fin och satte sig vid min sida! Så roligt när han visar sig så duktig! Han kan och vet allt om han vill =P *stolt*

Känns jätte kul att jag/vi lyckats så bra så här långt med Dante och hans träning med tanke på att jag aldrig tidigare tränat hund.
Dante är så underbar <3

Sedan gick vi spåren. Fick bromsa Dante lite som bara ville fara fram i spåret och han gick jätte fint. Nosen i backen och raka vägen i spåret ! Åter igen, jätte nöjd!
Tyson gick ett spår och även Xtra gick ett och de är ju jätte ducktiga!
Så släppte vi Dante och Xtra ute på åkern så de fick busa lite. Nu var Dante inte ricktigt lika jobbig som förra gången när Xtra löpte ^^ Så nu kunde de leka lite med en trasa och skutta runt där i snön. Sååå kul han tyckte det var ^^

Stanna på en kopp kaffe och kom snart på att vi var hungriga så Tobias och Andreas åkte in till stan och hämtade Pizza. Sedan drack killarna lite öl medans jag och Heidi höll oss till kaffet =) Tack för en trevlig kväll! Så kul å sitta och tjöta en stund.

Vägen hem var inte jätte kul att köra.. såg inte mycket. Ett par meter framför bilen kanske sedan var det bara en vägg av dimma =/ Men sakta tog vi oss hem.

Lite bilder här på när vi tränar och går spåren.

Här är Tweed i mitten med sin söner Dante och Tyson bredvid. Sötungen Engla är med bredvid Tweed också ^^


Dante går fot.


Vovvarna håller kontaten fint även när vi var så nära att hundarna stötte mot varandra.



Innkallning med möte.


Läggande under gång (här är vi på väg tillbaka till vovvarna) Även det med möte.


Dante klara spåren kanon fint !


Dante och Xtra busar =P



Hemma letade Dante upp soffan rätt snart ^^ Gott när han är så nöjd.
Jag fick ut och va "fylle" chaffis och hämta Jeanette i Tösse nu i kväll också. Var inte lika dimmigt så det gick lite bättre att köra nu iaf. Dante han var med ute och åkte bil även denna gången. Han kom ju till dörren så fort jag tog på mig jackan. Bra trött men klart han ville hänga med ut. *haha* Men då fick jag ju sällskap =)

/ickan

Kommentarer

  • pauline säger:

    Gud vad duktiga de är sötnosarna! Att han redan kan läggande under gång och har en så fin kontakt. Märks att ni tränat; ) Fortsätt så så kommer ni långt! //Pauline

    2009-02-08 | 22:35:19
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/missarwen

Kommentera inlägget här: