anjelICKAN.blogg.se

sökträning och en kväll med vännerna.

Kategori: Allmänt

Lördag.. Jag, Tobias och Dante åkte till Svanskog. Ut i skogen för att träna sök ihop med Heidi & Andreas och Jessi.
Dante var först ut och han vet ju direkt vad detta är nu och han tycker ju det är sååå kul ^^
Flera av sicken var jätte bra. Rakt och fint och väldig fart rakt på. Han behöver inte ha någon retning före utan söker med en gång =)
*jätte ducktig kille*

Jessis hundar Disel och Nala hadde jag och Tobias bara träffat en gång under deras första sökträning så det var kul att se va mycket de lärt sig sedan sist. Disel for ut och gjorde jätte fina stick och kul va de =P
Nala som var lite fundersam sist vi såg henne och lite försiktig hade också komme på hur kul detta var nu. Vilken skilldnad på hund. Hon hadde jätte kul och ville hellre gå till sökrutan än hemmåt efteråt ^^

Xtra och Tweed som kör med rullar så duktiga de är skötte sig fint som alltid. Specielt på Tweed ser man ju att detta kan hon och kul är det =P

Dante, Disel och Xtra tränade vi lite med lösrulle också innan vi vände hemmåt. Detta är ju nytt för Dante men roligt att han redan är så ducktig att vi kan börja träna på detta också =)

Snöa gjorde det hela tiden så när vi kom ut ut skogen såg vi nog ut som snögubbar.. jag kännde mig som en iaf =P
Vi blev bjudna på lite mat och kaffe hos Heidi och Andreas. Dante fick innan hemfärd springa av sig lite ute i snön ihop med först Xtra och sedan med Diva. Diva är en dobermann och tröttnar ju inte i första taget så hon fick lov att köra lite slut på Dante =P

Hemma somnade han gott. Men ändå inte såå slut som kanske trodde utan lagom.
Dante han trodde nog att han skulle få sova resten av kvällen i soffan ^^ men icke =P
Han skulle ju bort till Caria och Jerry medans jag och Tobias skulle käka pizza ihop med vännerna.
Vi var hos Sandra och Hendik och där var även Jossan, Nicklas och Emma.
Pizza, melodifestivalen, spel och massa skratt bjöd kvällen på! Sandra ska jag anmäla till Time Out nu tror jag *asg*

Tack för lyckad, snöig och trevlig sökträning idag !!
Tack vännerna för en trevlig kväll !!
Tack mina goa svärföräldrar för att Dante får vara hos er och ha så kul !!
/ickan

Kommentarer

  • Heidi & Andreas säger:

    Jösses vad Dante blivit duktig! Han går i mammas fotspår i sökskogen juh=)



    Kram på er

    2009-02-22 | 18:24:33
    Bloggadress: http://convictions.se

Kommentera inlägget här: