anjelICKAN.blogg.se

RUTAN !

Kategori: Allmänt

morgonpigg idag =D
(nja.. men ska städa så var lika bra att gå upp när jag ändå vaknat till där strax innan 06 i morse ^^)
Jag och Dante har redan hunnit med ett träningspass med lydnad idag dessutom =P
Inte illa för att vara två morgontrötta ^^

Jag brukar börja innomhus när jag lär Dante något nytt. Minst som stör honom här. Sedan kan vi gå ut när han börjat förstå vad det går ut på. En gång tidigare har vi försökt oss på Rutan men inte lyckats nått vidare. Hur fasen ska jag lära honom detta tänkte jag då han verkligen tyckte jag var jätte tråkig och han förstod ju inte alls vad jag ville han skulle göra..
Men idag gav vi det ett nytt försök och vi lyckades. WEEE...
Dante har alltså gått till rutan idag. Okej den var bara typ 2-3 meter bort och den var inte stor och dessutom innomhus. Men han började iaf förstå vad jag menade nu! Härligt. Han fixade det. Nu kan vi snart testa utomhus så det känns lite mer på ricktigt =)

Om någon som nu läser funderar på vad rutan är så innebär det typ att man sänder sin hund till en ruta som är utmärkt av koner. Tror detta kommer först i lydnadsklass ll ? Så det är ju inte illa att lille Dante som idag är 8 månader börjat lära sig detta =)

Det kommer ta lång tid innan nått sånt här sitter bra men detta var helt klart ett första steg =) *jätte nöjd*
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: