anjelICKAN.blogg.se

Dante bär sitt eget ben från butiken =D

Kategori: Allmänt

Helgen är redan slut =( Igår var vi på kalas i Bengtsfort för Tobias mormor Rigmor. Dante tycker det är kanon kul att följa med på kalas. Så många som klappar och alltid någon som tappar nått ätbart på golvet ^^ Han uppförde sig jätte bra och alla tycker han är en så snäll och go hund. Roligt att träffa alla och massa gott att äta.

Kvällen spenderade vi i soffan.. både två och fyrbenta. Framför en rolig film och mumsade på lite nudelsoppa =P Tobias är mästerkock för jag gillade inte nudlar innan jag träffade Tobias. Nu är det jätte gott så där när man vill ha något litet.


Idag har Tobias jobbat och jag är ledig. Jag och Dante åkte ner till stan på middagen. Hade ett ärende och sedan blev det lite träning för Dante att gå nere i stan. Det finns för många kissfläckar där ^^ och massa annat som är intessant. Gick långsamt idag och han fick konsentrera sig på att inte dra i koplet för han har ju så brottom hela tiden. Men det gick ricktigt bra idag. Människorna har han börjat förstå att vi inte kan hälsa på ricktigt alla men han blir tok glad när någon pratar med honom ^^ Även om någon får förbi och pratar i telefon så är han säker på att de pratar med honom och blir glad. hihi. Men det gick fint. En liten hund som inte alls såg glad ut att de Dante som en liten tant stod och höll Gjorde även den Dante jätte glad även om den såg allt annat än glad ut då så ville Dante väldigt gärna hälsa och leka men få fort vi passerat så brydde han sig inte längre. Han fick gå fot och konsentrera sig mer på mig den sista biten när vi vänt tillbaka mot bilen för extra träning Gick jätte bra. Två tjejer gick förbi med två liknande hundar. De fick släpa med sina hundar medans Dante höll full konsentration på mig och att gå fot med mig. *Underbart*

Vi åkte förbi jobbet en sväng och sedan granngården. Dante fick följa med in denna gången på granngården. Lite för tränings skull det ockås. Han var bra sugen på alla ben och hundgodisar som fanns där inne men uppförde sig ändå bättre än jag trott. En stor leksakshäst i tyg lät han lite åt *haha.. söta lilla hund* Men gick fram och nosa lite och sedan var det inget mer med den. Så som det ska va =)
Så Dante fick belöning i form av ett ben för att han uppfört sig så bra idag och benet skulle han ju sjävklart bära själv från affären ^^ Jätte stolt bort till bilen och in i buren och så åkte vi hem. Självklart bar han även benet från bilen och hem. Han ville dock inte ta det med sig in utan det var roligare att graja med det i snön på tomren. En granne kom förbi och då skulle han jätte stolt visa vilket fint ben han fått. Han ser så otroligt söt ut när han bär och är så stolt.

Så dagen har mest handlat om Dante hittills. Men nu ska den handla lite om mig och älsklingen för nu ska jag laga mat till oss för han kommer nog snart hem här och så ska jag fixa med lite efterätt idag också =P
Står även städa på chemat idag =/ Men det är snabbt fixat =)

/ickan

Kommentarer

  • Heidi & Andreas säger:

    2009-02-09 | 21:55:33
    Bloggadress: http://convictions.se
  • Heidi & Andreas säger:

    Hej,

    kul att ni besökt vår nya blogg! Lite enklare att lägga in nya bilder när man slipper lägga upp dom på hemsidan.



    Hoppas vi ses snart igen, skulle vi ta en promenad ihop??



    kram

    2009-02-09 | 21:57:25
    Bloggadress: http://convictions.se

Kommentera inlägget här: