anjelICKAN.blogg.se

Hela veckan

Kategori: Allmänt

Ja nu har det gått nästan en hel vecka sedan jag uppdaterade här.. Det har vare lite blogg torka och när jag suttet vid datorn har jag haft så mycket annat att göra ^^ Men vi lever och mår bra alliopa här. 

I fredags var det Tobias födelsedag =) Tyvär jobbade han hela dagen så det var inte mycket födelsedagsfirande vi han då.. Så i söndags blev det kalas istället. Tobias och mina släcktingar var här och svärmor hade bakat tårtor som var jätte goda! Alltid roligt att träffa alla igen det blev ett lyckat kalas. Vi bjöd på glögg när alla kom för att även fira att det var första advent =P Det blir mysigt och livat och folk överallt när man klämmer in 20 personer i våran lilla lägenhet ^^ Och även om det är på vippen att man får plats att sätta alla vid något bord så känns det ändå bara trevligt =) Våra familjer har så trevligt ihop när de träffas och och det är jätte roligt =)

Igår måndag var jag och Tobias i Trollhättan (+ några extra svängar genom Vänersborg ^^)
Vi var på näl för att Tobias skulle göra en ögonundersökning. Nyfiken som jag var hängde jag med in till ögonläkaren för att se vad de gjorde med honom.. Jag var helt torr i ögonen efter det för jag sympati stirrade i kapp med Tobias när han fick stirra och de tex kollade tycket i hans ögon... Undersökningen gick bra för Tobias och det såg bra ut så det var ju gott å höra =)

Vi åkte till överby och det är här första svägen genom Vänersborg kommer ^^ Jag som är så dålig på vägarna där nere låter Tobias välja väg eftersom han jobbat en del där neråt så han hittar nog tänkte ja ^^ Men sa ja när vi svängt ut från Näl.. Nu åkter du väll hemmåt? Överby blir ju åt andra hållet... Nä jag tror det är här man kör säger Tobias och svänger av på nån väg... Fortfarande enligt mig åt fel håll ^^ Men tänkte ja han vet nog för han har ju kört här så många gånger förr så jag tänker nog fel helt enkelt ^^ Så ser vi en skylt som visar på att vi kommer till Trestad center ^^ haha... Tobias du kör ju hemmåt ^^ Ja då vänder vi iaf.. och i första korsningen så står det Trollhättan med en pil åt höger.. hihi.. Tobias tar vänster.. Och ut på den stora vägen kom vi iaf och jag säger att höger för att komma neråt mot Trollhättan igen måste det ju bli... Tobias tog vänster *haha* Fulla i skratt kunde vi igen konstatera att vi var på väg hemmåt ^^ Men så kommer ju en avfart till Vänersborg och vi kör genom vänersborg och kommer till Överby till sist ^^ Även då med en extra väng på smågatorna istället för raka vägen genom vänerborg som jag försökte peka på *haha* Nästa gång bestämmer jag vägarna Tobias *haha* Men vi fick oss ju några goda skratt av alla extra ställen vi fick se ^^

Vi fick i oss lite mat nere på överby och kikade i några affärer... Så stort det bleve där nere nu... och fint på många av ställena... Så blev det hemfärd och för att återgigen inte lyssna på mina vägval så lyckas Tobias hamna på samma väg igen genom Vänersborg på vägen hem ^^ Denna gången iaf rakt genom *hihi* Tack älskling för att du visa mig så mycket mer än bara den stora vägen ^^ Och nu vet jag ju vart du brukade tanka när du jobbade där nere efter vi åkt förbi flera gånger ^^

Dante han var hos Tobias föräldrar =)

Har ni sett ett program på tv3 som heter Funniest pets and people? Det är Dantes favorit program på tv det.. Han sitter och tittar på alla djuren hela programmet genom.. Flera gånger måste han också fram till tvn och se om han kan hälsa på tex hundarna som springer förbi... Extra söt är han när han försöker springa med dem och när tv skärmen tar slut och djuret sprinigt ut bild tvärstannar han och tittar på oss och vill att vi ska försklara vart de tog vägen för bakom tvn var de ju inte ^^

Idag har det vare kallt ute.. Frost på marken... Jag och Dante var ute en sväng på baksidan här och altanen var isig och hal och Dante fick totalt stolle ryck och tyckte det var jätte spännande.. dels att det var så halt och så knaka det väll lite i frosten på träbrädorna så han hoppade jämfota och stama på brädorna och rusa hit och dit över altanen ^^ Liten tossig vovve =P

Nej nu får jag nog sluta skriva och ta och plocka ordning lite här hemma =)
/ickan

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej på er!!

    Den artonde åker vi ner och hämtar henne, ska bli jättespännande med liten valp här hemma igen! :) Ja, det var ett tag sen nu som vi sågs så vi får allt ta en träning ihop snart igen! Väntar vi lite får ni ju se lilltjejen också.. ;)

    Ja, nu håller vi tummar,tassar och tår här hemma att vaccinet funkar. Är väldigt nervös över att behöva ge sprutorna själv, men nu MÅSTE man ju komma över den där rädslan man har! :) Ha det gott!

    Kramar från oss

    2009-12-08 | 15:47:05
    Bloggadress: http://convictionsdynamit.blogg.se/

Kommentera inlägget här: