anjelICKAN.blogg.se

Gott Nytt År !

Kategori: Allmänt

Då var årets sista dag här.. 2009 är slut! Hur ska ni fira in det nya året?
Vi ska träffa vännerna i kväll hemma hos Jossan och Alice. Tror det blir jag, Tobias, Jossan, Alice, Niclas, Sandra, Henrik och Emma =) Ska bli jätte mys iaf å ses allihopa igen! Vi har delat upp det så vi alla gör en del av nyårsmiddagen som vi ska ha ikväll. Jag och Tobias ska göra efterrätten =P Hoppas jag kommit på nått bra och att jag lyckas med den för det är inte nått jag gjort innan men tror inte det ska vara så svårt =) Blir nog bra.

1 år är det också sedan jag och Tobias förlovade oss idag. Förra nyårsafton tog vi ju med vännerna till Karlstad och åkte skridskor och ute på isen skåla i vi champagne och bytta ringar <3
Älskar dig Tobias <3



Dante skrutten ska vara hos sin "farmor" och "farfar"  Tror han längtar efter dem nu =P
Ute är det jätte kallt och inte ens när skrutten härjar och springer som mest så är det bra utan han skakar och fryser.. Lite för lite päls på skrutten nu när det är så här kallt. Men han har ju ett täcke som tur är så vi kan vara ute. Han skulle nog dock behöva en helkroppsstumpa i den här kylan. Frusen vovve har vi.. Han trivs bra under en filt i soffan nu ^^ Men trotts kylan är ju snön ute helt underbart roligt enligt Dante =P Han simmar bra i snön även om han skakar som ett asplöv..

Vad säger era vovvar om smällarna ute nu då ?
Dante han skäller ut dem ^^ Han ska ut å ta dem.. små smäll har han inte brytt sig om men när det är högre knallar vill han ut å kolla vad som händer och han varnar oss för att han hört nått.. Gott han inte är rädd iaf =) Inte ens när han står ute och hör rakerna.. visseligen är de en bit bort men bra ändå.. Ser att katterna vill gömma sig när de hör smällarna och Dante han vill ut..

Jobbigt för alla rädd djur nu när det smäller rakerat överallt =(
Jag tycker själv det vore bättre om raketer (och smällare) inte avfyrades av privatpersoner. Bättre med stora fyverkerier som en förening håller i så det är lite ordning på hur och när de skjuts.

Snöig Dante =)




Slänger in en jätte suddig men ändå ett bildbevis
på att vi var vare så snälla att Jultomten kom till oss på julafton!




Hoppas alla får ett Gott Nytt År och ett mysigt nyårsfirande i kväll !!!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: