anjelICKAN.blogg.se

Bilen

Kategori: Allmänt

Innan jul så märkte jag att batteriet i bilen inte var så bra längre =/ Den ville helt enkelt inte starta en dag.. Det tar ju en del på det när man ska starta en kall bil. Nån gång ska det ju börja bli dåligt.

Så kom ju all snö.. Stackars bilen som stod parkerad nere på vägen blev gömd i snön från ovan och av plogbilen från sidan.. Jag och Tobias gav oss ut i kylan sent på kvällen för att gräva fram bilen.. Det tog tid =/ Kändes som vi aldrig skulle komma in till bilen.. Och tyvärr så var ju bilen död igen.. =/ Nu kommer jag inte våga lita mer på att den ska starta under denna vintern.. Till nästa vinter behövs ett nytt batteri..

Dante var med oss ute medans vi grävde och oj vad han härjade runt omkring oss ^^ Han simmar fram i snön för han når inte backen på alla ställen.. Hoppar och gräver och är helstollig i snön  ^^

Svärfar har vare så snäll och komme med bilen två gånger nu så vi har fått starthjälp till min bil. I Tobias bil sitter batteri under Dantes bur som är fastspänd i bilen så slapp vi krångla med den. Tack svärfar!

Bilen fick komma in i garaget och vila upp sig och Tobias har laddat batteriet åt mig. Idag ska jag till stan en sväng så nu får vi se hur batteriet mår när det bleve laddat. Hoppas den ska starta =S

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: