anjelICKAN.blogg.se

Grillning och hundträning i Svanskog =)

Kategori: Allmänt

I lördags jobbade jag halva dagen. Varmt var det.. När eftermiddagen kom och jag slutat packa vi in oss i bilen och åkte upp till Svanskog till Heidi och Andreas. Vi blev rätt många. Förutom ja och Tobias med Dante och Heidi och Andreas med sina vovvar så var Sophia och Roger där med Skillet, Varja och Shiva.. Jessie med sin vovvar Naala och Diesel.. Helen med  Märta och Linda med sin Dynamit.

Helen och Märta var första gången vi träffade men vi har hört talas om lilla Märta för svärmor har sett ut den lilla söta tiken till Dantes fästmö ^^ (så där på skoj då) Så det var roligt att få träffa dem.

När vi var samlade grillade vi lite och satt och åt ute i solen tillsammans. De va gott värre med mat och i solen blev det nästan för varmt men ändå härligt med sol igen ^^

Så packa alla in sig i sina bilar med vovvar och så åkte vi bort till skolan för att träna lydnad. Det var bra varmt både för oss och för vovvarna så det blev väldigt lugnt träning. Några moment och så vila och vatten. Ingen idee å tjata på en hund som tycker det är för varmt och bara står å flåsar.. Iaf inte på Dante för han får knäck i öronen när det blir för varmt ^^ Han bara står å tittar på mig trotts kommandon från mig. Men det gick trotts värmen rätt bra ändå i lördags.

Kika in på Heidis hemsida och bloggen och titta på fina bilder från våran träning!
http://convictions.blogg.se/
Tobias tog på sig skyddsärmen så Andras och Xtra fick träna lite skydd.. Hon tycker det är så kul och hon lyckades till och med få ner Tobias i backen ^^ de blir bra starka när de kommer springandes ^^

Tillbaka hemma hos Heidi och Andreas bjöd de på kaffe och vi satt länge och pratade allihopa =)
Alltid lika trevligt !! Myggorna var väll lite mindre trevliga och mumsade bra på Tobias och Dante som båda struddsade runt för att komma undan dem ^^ Själv klarade jag mig utan bett som vanligt =P Retar Tobias lite som alltid blir biten å ja klarar mig utan.. minns inte när ja hade myggbett senast och Tobias hade väll tio eller nått efter lördaskvällen ^^
Ja vifftar så de har inte en chans på mig ^^

Vi tränade att ställa Dante igen.. Jag är verkligen dålig på det ^^ Men Heidi ställde honom och så togs det lite bilder och det såg ricktigt bra ut =) Så han kan tydligen stå någorlunda iaf. Han skulle nog behöva lite mer muskler för att det ska se ricktigt bra ut men han är ju inte så gammal ännu så de kommer väll =)

Här är några av bilderna på Dante när Heidi ställde honom =)
14 månader är våran skrutt nu =)




/ickan

Kommentarer

  • Heidi & Andreas, Conviction's kennel säger:

    Ja det var verkligen en lyckad liten träff! Supermysigt=) Om vi ska köra repris, vad sägs om kräftskiva??



    kramar

    2009-08-10 | 15:17:57
    Bloggadress: http://convictions.se
  • Jessie säger:

    Snygga Dante!!

    2009-08-13 | 12:26:51

Kommentera inlägget här: