anjelICKAN.blogg.se

SOL !! Ute heeela dagen.

Kategori: Allmänt

Fasen va gott med helg!
När jag vaknat idag tog jag och Dante en promenad och plockade lite påskris.

Dante han plockade så klart "påskris" han oxå...


Så har jag börjat vårstäda lite i trädgården. Påskriset kom på plats och jag passade på att putsa fönster. rensade rabatterna och krattade.. Hängde även upp mina nya blommlådor. Allt tar så mycket längre tid än man tror så klockan den blev fort mycke så var det dax att fixa med lite mat. Ett sista ryck i trädgården innan det blev för kallt och sedan fortsatte jag städa inne i stället och hände upp nya gardiner och annat. Vare full fart på mig hela dagen iaf så nu var det gott att sätta sig i soffan och ta det lite lugnt. Man blir så gott trätt på kvällen när han vare ute i friska luften en hel dag. Nu kommer jag sova gott iaf =P

Alla djuren har hölle mig sällskap ute idag.
Här är Zelma som legat i solen och solat ett tag.


Påskris


Zelma och Dante gosar.


Klätterfian Fiona är så klart högt uppe nån stans.


Zelma undersöker påskriset.


Fiona har bleve så gosig mot Dante


Så ser mina nya blomlådor ut.
Murgrönan har lyckats övervintra i mina gamla blomlådor och är fortfarande gröna och fina så de fick följa med över till de nya lådorna för det är ju trist när de är tomma. Nu är jag så sugen på att plantera blommor i alla lådor och krukor igen men får väll vänta tills det är lite varmare nätter än så här ^^,


Fiona.. min fina lilla tös.



/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: