anjelICKAN.blogg.se

favorit i repris =P

Kategori: Allmänt

Ja vi körde en repris i Svanskog idag med lydnadsträning och grillning som sist =P
Dante gick väldigt mycke bättre på lydnaden idag än förra gången vi var där uppe så det kändes kanon. Han tröttna dock fort i värmen och fick vila lite, leka med Tobias och sedan körde vi ett lydnadsmoment till innan vi gav oss för denna gången.
Vi börja med sittande och liggande i grupp.. Gruppen bestod av Xtra och Dante.




Hehe... allt blir inte alltid så lyckat ^^ Sötisen Dante tröttna på att vänta på att jag skulle komma tillbaka så han la sig lite mer tillrätta medans han väntade ^^


Så var det lite fot...
Heidi och Xtra är så ducktiga!


Dante gick jätte bra idag också =)


Dantes mamma Tweed sitter och tittar på oss andra som träna innan det var hennes tur =)


Diva ute och går med Philip =)  I bakgrunden är det är det blommflickorna Sanna och Tindra som plocka vitsippor.


Bra fart på Dante när vi körde inkallning =)


Ducktiga vovvar =D


Apporteringen har gått bra och frammåt för oss. Dante som för inte alls längesedan späpte apporten en meter framför mig och kom till min sida utan apporeten med andra ord har nu oftast apporten med hela vägen och sitter med den i munnen vid min sida tills han får ett loss av mig. Känns jätte bra och jag är jätte nöjd =)






Engla hur söt som helst poserar när Tobias ska ta kort =)


Sist körde vi lite rutan och det gick helt okej. Detta har vi ju inte tränat mycket på och det är ännu långt kvar innan han helt kan men jag är nöjd över hur bra han lyckades idag ändå =) Tyvär inga bilder från detta..

När vi tränat klart och packat ihop knallade vi tillbaka hem till Heidi och Andreas och snart var grillen tänd. Det är ju så härligt att det äntligen är så här varmt å gott ute å man kan grilla och sitta ute och äta =D Efter mat och kaffe tog vi en promenad. Nu var det ännu fler vovvar med så förutom Dante så var Xtra, Tweed, Robin, Vixey och leonbergern Darius som är på besök hos dem just nu.
Jag får korigera Dante mycket ibland men han gick jätte fint i slakt koppel bredvid mig och bryr sig inte nämvärt om de andra hundarna utan skötter sig bra vid min sida hela promenaden =) Promenaderna blir lättare och lättare med honom ju äldre han blir nu känns det som =) Jätte härligt !! 
När det började mörkna begav vi oss hem mot till Åmål igen.

Åter igen Tack för en jätte härlig dag Heidi och Andreas! Vi är gärna med på fler repriser =)
/ickan

Kommentarer

  • Heidi & Andreas säger:

    Åh vad mysigt vi hade igår! Det gör vi snart igen=)

    kram på er!

    2009-04-25 | 09:25:32
    Bloggadress: http://convictions.se

Kommentera inlägget här: