anjelICKAN.blogg.se

SÖK

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag och Dante upp till Svanskog för lite träning ihop med Heidi, Emma och Jossan och deras amstaffar. En promenad ut i skogen och där gick vi upp en stor ruta för att öva sök som var rätt nytt för oss alla.
(vet inte vad allt heter så ursäkta mina fina förklaringar ^^ )
Sökandet gick då ut på att Hundarna, en i taget fick leta upp någon som gömt sig i skogen. Det enda vi gjort är att Dante fått leta upp mig eller Tobias men då har han sett när vi gått och så där. Detta var lite annorlunda. Han vet helt TOKIGT glad när han hitta Emma och Jossan ute i skogen.. Han stånga Emma så hon spräckte läppen men jag hoppas det gick bra ^^ Han blir så tokigt glad. Ja vet inte om han förstod helt vad det gick ut på eller om han bara blev jätte glad när han såg någon ute i skogen som ville berömma honom *haha* Han hade jätte kul iaf och det är det viktigaste =P

Lite uppletande blev det sedan hemma hos Heidi igen.. Dante fick vila sig för han var trött och det började regna så han hade bara gnällt om ja tage ut honom.. ^^ Regn är ju näst intill livsfarligt. Men de andra vovvarna gjorde bra ifrån sig.

Det var verkligen jätte kul att träffa alla och roligt att träna ihop. Det är så gott när det inte är allt för stora krav. Allt detta är nytt för mig och även för Dante. Dessutom är han ju så liten än min lille kille. Men det är roligt att vi får vara med ändå =)

Leriga, blöta, trötta och frusna kom vi hem samtidigt som Tobias kom från jobbet. En varm dusch och mat i magen gjorde susen! Även Dante fick hoppa i badet och för han var lite lerig och även han var hungrig vilket var gott att se för igår vill han inte äta på kvällen. Men det var nog nått tillfälligt för nu verkar allt bra och han äter bra min lille tjockis =P

Tack för en jätte roligt sök träning idag!

/
ickan

Kommentarer

  • Jossan säger:

    Hej! Tittade in här och ville tacka för en trevlig dag! Jätte kul att få testa på sök! Åå vilket krut han har lilla Dante, blir nog en redig kille av honom;) Ha det bra! Kram Jossan och Eros

    2008-11-13 | 16:27:53
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/eros

Kommentera inlägget här: