anjelICKAN.blogg.se

Skogen i Svanskog

Kategori: Allmänt

Sökträning i Svanskog igen. Hade inge vidare humör när jag vaknade.. Allt kändes jobbigt och gick fel på nått vis..  men det ändrades när vi kom iväg.. Uppe i skogen valla vi av samma ruta och Dante var först ut. Denna gången trilla poletten ner och han förstod vad han skulle göra i skogen och sökte jätte bra. Släppte honom från stigen direkt. Min ducktiga lilla kille. Han är inte stor än men ändå går det så här bra så nu kändes det verkligen kul och det bästa av allt !! Dante hade jätte kul =) Linda och Dynamit var näst på tur och det hade inte heller testat detta innan. När Dynamit förstod vad det gick ut på såg han lika lycklig ut som Dante och for som en reket genom skogen ^^
Xtra som också är nybörjare var jätte ducktig och sedan vad det roligt att se Dantes mamma Tweed som tränat sök för några år sedan och klara det jätte bra. Roligt att se hur det mer skulle gå till när det är en hund som gjort det innan.

Dante med mig i skogen.. Förutom den leriga stigen är det jätte fint där ute. Köpt mig en sån där påse att ha hundgodis i på höften. Så mycke lättare de blev när belöning var så nära och lätt åtkomligt nu =P



Här sticker Dante iväg på sök. Han hitta alla som gömt sig i skogen min ducktiga lille kille ^^


Fika med kaffe och bulle hos Heidi och Andreas. Gott med en kopp och kul å sitta och bara prata en stund. Alltid lika trevligt !! Innan vi for hem var vi ute en sväng till så Dante fick springa av sig lite.. ställde ett par gånger för det känns bra att få lite hjälp i den träningen inför utställningen nästa helg och nu känns det lite bättre och jag hoppas jag ska våga bara ^^ Dante fick leka en liten stund med halvsyrran Xtra och sedan föll mörkret och vi åkte hem.

Tack för en trevlig dag och lyckad sökträning =) Verkligen jätte kul !!

Hungrig så magen skrek nu.. Inte varge dag det är så gott med mat som när man vare ute i skogen och härjat !
Tvättat... mig, Dante och alla saker som var med ute ^^ LITE lerigt i skogen =P Tur jag och Tobias klätt oss ordentligt =)

Nu ska jag fortsätta riva lite i vardagsrummet =)

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: