anjelICKAN.blogg.se

En rätt lugnt dag

Kategori: Allmänt

Jag var uppe rätt tidigt idag.. Tidigt för att vara Ickan en ledig dag iaf ^^ Dante sov vidare =P
Plocka lite här hemma och sedan tittade Heidi och Andreas förbi. Matleveransen =P
Tack! Ni är alltid så snälla. Fick hjälp med Dantes klor och idag sa han nästan inte något. *duktig kille*
Vi skulle tränat lite idag men vädret gjore att vi ändrade oss. Vet ju att Dante bara skulle tyckt synd om sig om jag drage med honom till bruks idag i det farliga regnet *haha*
Vi låg och gosa i soffan ja och Dante ett tag.. Varm och gott inne när regnet föll där ute..  Men så fick ja fart igen och fortsatte i vardagsrummet. Nu är de två första väggarna spacklade. Hoppas på att hinna måla en första omgång i morgon på den första väggen som ska målas så att vi sedan kan komma igång med tapeterna. Nu är det brottom. Nästa veckan ska vi ha kalas här =S

Det gick som en dans på dansen idag =P Jag har missat ett par gånger pga jobb och annat så nu fick jag tre nya danser ^^ Men jag tycker ju bara det är kul när det går undan lite och man får lite nytt kul att lära sig och det gick helt okej bra på alla de nya och de satte sig någorlunda bra rätt fort.


*haha* Nu ser det ricktigt förjävligt ut i vardagsrummet ^^ Men det går ändå undan lite nu tycker jag. Dante sitter och väntar på att jag ska ge honom tillåtelse att ta råttan som ja lagt framför honom =P
Det kommer bli bra när allt blir klart !! Sanart ska nya bänken monteras och den nya tapeten upp.. Jo det kommer bli bra även om det just nu känns jobbigt att ha vardagsrummet helt upp och ner.



Det har ju inte bleve helt rätt med vardagsrummet och därför inte kommit så långt som det var planerat ännu. Tapeten skulle ju målas på och inte rivas ner.. Men den sitter ju inte alls.. Jag som inte köpt tapeter så värst många gånger i mitt liv tog för givet att det var mer tapet på rullen än det var så vi har en rulle för lite *s* Så skulle vi provmåla för att se hur bra färgen täckte.. Ja då insåg vi ju att vi har fel nyans på färgen =/
*s* Men nu känns det ändå som de lösa sig. Mer tapet och färgen ska bytas så nu blir de bra !

Ska anställa folk till detta i fortsättningen *haha* Jag kan tydligen bara spackal och slipa jag.. Fast det är väll inte så illa ändå  =P Jag är så sugen på att ha hus nu... Vill renovera mer.. Rätt mysigt att hålla på ihop. Men hus får vänta.. ska bo här ett bra tag till.. Bättre lägenhet kan ja inte få iaf. Men jag är hemnet beroende *s*

Har köpt mig ett skoskåp också =P Har dock inte hunnit montera det. Jag börja bli olik mig själv ^^ Jag som monterar ALLT så fort det kommer innanför dörren.. Kan inte vänta även om det är mitt i natten. Men nu står både den nya tv bänken och skoskåpet i kartong ännu. Men det beror nog på att deras platser just nu är upptagna.

Brukar inte köpa möbler på jobbet.. Men skoskåpet kommer faktiskt därifrån. Ska inte tala illa om jobbet nu ^^ Men möblerna har inte min stil.. eller faller mig i smaken eller hur ja nu ska säga..  men just detta skoskåpet.. Har kollar lite överallt men det var ändå detta som hörde hemma i min hall på nått vis.. Fasten vad jag är sugen på att det ska bli ordning här hemma igen nu... Jobbigt att ha det upp och ner =S

Bara svammel idag.. Men det har ju som sagt inte hänt mycke här... Men jag lever och mår fint =)

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: