anjelICKAN.blogg.se

Dantes (och min) första utställning

Kategori: Allmänt

5 mån mycket maskulin hanvalp. Bra huvud och uttryck, korrekt bett. Bra hals och överlinje. Bra vinklad fram. Välutvecklad bröstkorg. Välvinklad bak. Mycket trevligt temprament. En mycket trevlig hund. Bra rörelser när han vill.

I förmiddags bar det av mot Arvika..
Mötte upp Heidi och Andreas i Svanskog för vi tänkte att vi nog käna tid på att inte åka vilse ^^ Jag har vare otroligt nervös och fumlig och sabbat en del bara för de ^^ men som sagt.. nästan första gången jag ens ser en utställning. I ridhuset var det fullt med hundar och jag är glad att vi hade Heidi och Andreas där som vet mer hur allt går till. Han var ensam ut i första omgången och fick då HP. Efter det fick han möta sin syster och då fick han BIR =) Han hoppar och busar, vill leka med alla andra vovar och framförallt nosa på allt nytt ^^ Så det kändes lite si så där. Men vidare gick vi.. hehe.. när han vill la hon till om hans rörelser som hon lyckades se i två sekunder innan han hoppade igen. (tror vi ska tävla i hopp istället) Vi fick lite tips av Heidi och tränade lite så till sista omgången så hoppade han iaf inte lika mycket men tyvär vann han inget där trotts att han var den allra finaste hunden på hela stället (Enligt mig). Jag tror det var 22 valpar i sista så jag är nöjd ändå. Nöjd för att JAG faktiskt gjorde detta trots att jag var så nervös så att det kändes som frukosten ville komma upp igen =P Dante fick ett par rosetter och en leksak som han redan nu har mördat ^^ (Den var nog till små valpar.. hehe)
Det blev en mindre släcktträff när Tobias föräldrar och syster kom och på plats var ju även två kusiner då =)
När allt var över och jag inte längre kände mig nervös börja jag känna hur trött, kall och hungrig jag var. Vi stanna och käka på vägen hem och det var väldigt gott att sitta i den varma bilen ett tag =P

Stolt över min goa kille Dante som skött sig fint idag (trotts lite hoppande) Och stolt över att jag gjort detta trotts nervositeten =P

Tobias.. älskar dig. Visst har vi en jätte fin liten kille? =)


hehe.. ^^



Lille Dante pep just till..
Han tugga på ett grisöra och tappa en tand till ^^ de är verkligen sylvassa på undersidan så jag kan tänka mig det gör jätte ont att bita fel på en lös sån =S

Tack alla för idag!
/ickan

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Hej STORT GRATTIS TILL DET FINA RESULTATET! Jätte fin Kritik:) förstår att du är jätte nöjd med dagen:)Kram

    2008-11-22 | 20:19:46
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/eros
  • Heidi & Andreas säger:

    Gick ju jättebra idag! Ni var jätteduktiga!! Kan tänka mig att Dante är rätt trött nu va?

    Kram

    2008-11-22 | 21:14:15
    Bloggadress: http://convictions.se

Kommentera inlägget här: