anjelICKAN.blogg.se

Lydnadsträning

Kategori: Allmänt

Äntligen har vi fått träna ihop med de andra i Svanskog igen.
Dante var ivrig redan innan vi kom iväg för han kände nog på sig att vi skulle göra nått kul nu.
Vi träffade Heidi och Anderar med barn och vovvar och Linda med Dynamit och så gick vi till hembygsgården.

Fot, ställande under gång (eller vad det nu kan heta ^^ ) och apportering.
   

Det gick fint idag och kändes jätte bra. Tycker han är jätte ducktig för att vara så liten ännu och för att inte tränat mer än vi gkort.. det har ju dessutom inte vare så enormt mycke träning nu så jag känner mig jätte nöjd =) Apporteringen gick bra idag också. Han verkar dock tröttna fort på det och vill inte ricktigt ta apporten rätt men det kändes ändå bra med tanke på att han bara för någon vecka sedan verkligen vägrade ta den. Han försökte inte sticka nån gång utan kom när jag sa åt honom men jag ville inte chansa utan hade lina på honom även när vi tränade en bit från de andra. Vill ju inte han ska komma för nära de andra om det nu skulle va så att han fortfarande smittar men nu har han ju vare helt bra i flera veckor men för säkerhets skull.

Andreas försökte få lite fart på Dante och busade lite ^^


Vi fortsatte med lite träning ihop med de andra för att få lite mer träning i närheten av andra hundar.

Vi börja med att gå sick sack mellan varandra.
Han va bra nyfiken på de andra till att börja med med men sedan gick det jätte fint =)


Lite mötesövningar. Alla hundarna har så fin kontakt med oss och brydde sig inte alls om varandra.


Zomare lite på ett kort nu och ser att någon räcker ut tungan åt fotografen =P
Tobias har lekt med nya kameran idag och testat en massa olika inställningar. Roligt att få lite bilder på träningen.


Så vågade då även jag släppa kopplet ^^ Och det gick så fint. Stolt över min lille kille =)
Inkallningar en i taget medan de andra får vänta och så inkallningar med möten.


   

Även Jag, Heidi och Linda fick öva på lite möten ^^


Lille Dante


Tack för en jätte bra och rolig träningsdag.
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: