anjelICKAN.blogg.se

kaputt =(

Kategori: Allmänt

Massa dagar sedan ja kikade in här nu å uppdaterade något. Helgen har gått för fort igen.

Fredagen hade kunnat börja lite bättre för mig.. men men... Går upp ett par timmar tidigare och ska åka å sola å simma innan jobbet. När jag kommer ner till stan hör ja något låter knepigt med bilen. hmm.. ? Fortsätter köra men börjar ana att de kan vara något med nått däck. När jag paserar lilla konsum förstår jag att ja måste ha punka =( Kommer av vägen och ut å kollar. Det var lite värre än punka till å med. Hela däcket var kaputt. Så får krypa fram till en parkering och börja ringa runt efter hjälp. Fanns inte mycke jag kunde gör just då så beslutade att låta bilen stå till eftermiddagen. Gå in å sola å simma ändå och så fick jag tag på Emma som kom som en räddande ängel å körde mig till jobbet =) Tack gumman !!

Pappa som var i farten med att ordna nya däck ändå under dagen kom förbi åmål å fixade bilen ^^ Tack snälla far.

På jobbet vart de full rulle. Inte bara far var inne utan träfade även på Mickan å så trillade Tobias förbi.
  Efter jobbet kom Tobias tillbaka för att hämta mig å köra mig till andra änden av stan så ja kunde ta med mig bilen hem igen. Så nu kör jag på ett av mina gamla vinterdäck som jag hade till min 745:a =) De ska ju ändå bytas till sommardäck snart så de funkar så länge =)

På kvällen hamnade man hemma hos älsklingen igen. Så vart de redan lördag. Möhippa stod på chemat =P Tobias körde mig till Dals-Långed. Vi gratta far som fyllt år i veckan innan ja åkte iväg för att vara med på Möhippan som vi höll i efterskott för min svägerska Angelica å nu mera så mycke namne man kan bli med mig =P

(men ja hoppas du kan få ta över namnet helt en dag ^^)

Vi samlades alla tjejer och två som vad Angelica trode skulle komma på kaffe klädde ut henne och kidnappade henne istället. När hon fått åka runt i bilen att tag å inte viste vart hon var leddes hon in på resurangen och där fick hon sedan ta av ögonbindeln och se oss alla =D

Massa god mat, dryck, kaffe, tårdta och mer dricka i baren innen de blev efterfest =) Det var en mycke lyckad å rolig kväll ^^

Min chauför hem till Åmål på kvällen igen å hem till Tobias var min snälla far =) Tack igen för att du alltid ställer upp på dotra di =)

Söndagen mös man bort i sägen med en god sovmorgon och sedan fortsate men mysa i soffan. Taco kväll blev de oxå ju =P Så gott med en liten slö dag i veckan iaf.

Måndag.. lite osäkert verkade det vara min sista dag på praktiken =( Trivs ju så bra så jag ville nästan jobba över. Var inte ett dugg sugen på att gå hem. Men idag har man vare på arbetsförnedringen och de ger mig en ny period. Så om de nu blir som det är tänkt vilket ja nog vet innan veckan är slut iaf ska jag nu har "ledigt" i två veckor och sedan tillbaka till praktikplatsen =D känns kanon bra!

Ska ju eventuelt få göra två inledande veckor till Utbildningen i Säffle oxå men det är inte helt bestämt ännu. Men det vore ju bra för efter de två veckorna så vet jag ju om det är värt att vänta på utbildningen eller ej.

Förutom besöket på arbetsförnedringen har jag träffat Jossan och sutte å tjötat en stund. Bjöd Tobias på mat och satt där å mös en stund. Och nu i kväll har man vare på Linedance =)

Nu ska här strax sovas *gäsp*
Slänger upp några bilder oxå!

(så fint var mitt däck när jag parkerat.. kaputt)
image52

(Disney D:et ^^)
image53

(Våra söta handkontroller till x-box)
image54

(ickan på jobbet i arbets skjortan)
image55

(ickan på jobbet igen.. men i arbetsjackan som ja kan göra en helomvändning i om jag vänder mig för fort.. Här är jag på väg ut en sväng i snön)
image56


/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: